Middagsplaner

När det kommer till livsmedel gör vi precis så man inte ska göra om man vill vara ekonomisk. Vi småhandlar. Ofta och lite. Ad-hocar utifrån vad vi är sugna på för stunden. Det är sambon som handlar och eftersom NK-livsen ligger i samma hus som hans jobb så sker matinköpen där. Inte Stockholms mest prisvärda alternativ direkt. 

Så nu ska vi testa matkasse-grejen. Jag tänker mig att vi både sparar tid och pengar. Och så får vi massor av middagsinspiration på köpet. Imorgon ska jag botanisera bland de ekologiska alternativen.


Ikväll var jag sugen på spenatsoppa.


//Helene


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0