Helene ska inte vara sämre

Emelie, kul idé med årsresumé! Håll tillgodo ;)


Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?
Tog klättringskort, besökte många nya platser, större och för mig nya projekt på jobbet bland annat.

Genomdrev du någon stor förändring?
Nej.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, två bebisar i bekantskapskretsen har sett dagens ljus.

Vilket datum från 2014 kommer du alltid att minnas?
Inget. Jag är dålig på att lägga datum på minnet. 

Vilka länder besökte du?
USA, Spanien, Kroatien, Portugal. Fina resor och var och en speciell på sitt sätt.

Bästa köpet?
Soffan och gräddvit ribbstickad kofta från Busnel, tidlös och lättmatchad.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja mycket -möten med människor, naturupplevelser, träning, när jag gjort något bra för någon annan eller lyckats med något svårt, när andra lyckats på olika sätt. Med mera.

Saknar du något 2014 som du vill har 2015?
Ja, lite av varje. Att vara mer i naturen till exempel.

Vad önskar du att du gjort mer?
Skänkt pengar till välgörenhet, rest mer, träffat vännerna mer.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Inget vad jag kommer på just nu, men något är det säkert. Jag tycker att jag är rätt bra på att göra saker jag vill och att välja bort sådant jag inte vill.

Favoritprogram på tv?
Dokumentärer, gärna SVT. Serien om Astrid Lindgren som gick nu i dagarna var bra till exempel.

Bästa boken du läste?
Helikopterpiloten. Håkan Lagher tror jag författaren heter.

Vad var din största framgång på jobbet 2014?
Uppskattar yrkesmässiga relationer där det finns höjd för rak dialog och konstruktiv kritik, sådant känns framgångsrikt. Blir givetvis glad också av bekräftelse på när jag gjort något bra för en kund. Det värmer! Försöker tänka på att ge andra bekräftelse, om jag ska ha ngt 2015-mål så får det nog bli det, att ge andra mer beröm.

Störta framgång på det privata planet?
Att ha lyckats med ett stressfritt hundägande trots mycket jobb och fritidsaktiviteter och begränsad uppbackning från annat håll. Oftast är det guld att vara matte till Märta.

Största misstaget?
Inget av dignitet. Tack för det.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare.

Vad spenderade du mest pengar på?
Sparande, resor, inredning. 

Något du önskade dig och fick?
Ja.

Något du önskade dig och inte fick?
Ja, det med.

Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Satt med trevligt sällskap på El Torro. Vi åt rökta räkor och bresaola.

Finns det något som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ett par veckor semester ytterligare. Fler resor. En fredligare omvärl -jag tycker 2014 på många sätt varit ett tragiskt nyhetsår.

Vad fick dig att må bra?
Främst träning och möten med människor jag tycker om på olika sätt. Emelies och min helg i augusti (eller var det september...?) var mysig -vi shoppade på dagarna och på nätterna drack vi mousserande och dansade fram på morgonkvisten, måbra-grejer!

//H


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0