Att längta

Imorse när jag vaknade kom jag på mig själv med att ligga där och längta efter saker jag faktiskt inte kan få just nu. Jag längtade efter snö och efter att åka skidor. Kanske längtade jag mest efter ljus. Bakom gardinen kunde jag ana ytterligare en gråduggig dag, och jag vet inte när vi hade dagsljus här i Stockholm senast. 

Men så tänkte jag om. Att längta efter sådant som är utom räckhåll är inte min grej. Tids nog får jag det ändå, och då är det bättre att vara i nuet. Nuet som är det enda vi faktiskt har, och som ofta är alldeles fantastiskt.

Så jag gick till gymmet, sprang ganska långt på löpbandet. Körde intervaller, tabatas, tills det smakade järn i munnen och hjärtat dunkade hårt i öronen och hela kroppen och åh, vad underbart det är att vara så trött. Bastade länge efter det. 

Tänkte lite extra på det jag läste om rödbetor och som jag skrev om här förut, så till frukost blev det dethär:





//Helene



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0