Några dagar i Lissabon

Befinner mig sedan ett par dagar tillbaka i Portugal, Lissabon. Har just kommit tillbaka till hotellet efter en fantastisk skaldjursmiddag (det är fisk och skaldjur som gäller här i Lissabon). Började imorse med ett besök på Oceanarium, ett välbesökt akvarium. När vi gått där i tre timmar, utan att stressa men ändå ganska raskt, hade jag sett en uppsjö av havslevande arter jag inte visste existerade innan. Otroligt stort! Har även gjort ett besök på Lissabons bästa konditori (typ Lissabons svar på Vetekatten) och åkt spårvagnslinje 28 i stadsdelen Alfamas trånga gränder tills jag fått träsmak i baken. Dagens motion har bestått i att bestiga medeltidsborgen Sao Jorges många torn. Fantastisk utsikt men så låga skyddsstängsel (där det fanns sådana) att till och med jag fick svindel :)


Oceanarium.

Hann med en tur i linbanan till shoppingcentret Vasco da Gama där vi åt lunch och handlade kläder.




Fikapaus och Castelo de Sao Jorge.


//Helene



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0