Mera blommor

Ska pimpa med lite växter hemma tänkte jag. Det är trevligt och så doftar det gott. Jag tänker på T också, blomdoft kan säkert liva upp en annars enahanda mattillvaro, mjölk varken doftar eller smakar ju särskilt (nu äter man ju inte blommor, men ni fattar). Således köpte jag tre vita hyacinter på Bauhaus igår. Tänkte köpa amaryllis också, men det glömdes bort. Min strandkaktus som jag skrivit en del om här i bloggen är ännu välmående så jag har införskaffat 50 liter blomjord för omplantering i större kruka. Förväntar mig en explosion av växtlighet när den får mer jord för rötterna, redan nu skjuter den bra med skott trots ont om plats.

Ska plantera dem i något finare när andan faller på, kanske sätta dem i glas med synliga rötter som man ser i Sköna Hem ibland. De får stå på ett vanligt fat till dess. Hoppas på att de slår ut till jul, annars får de sprida väldoft i Falun istället.


//Helene


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0