Semmelwrapen testad

I helgen gick jag till handling och provade vad som över en natt tycks ha blivit stockholmarnas våta dröm: Semmelwrap från Tösses. För mig blev det också årets semmelpremiär så lite speciellt är det allt. Semmelwrapen utgörs av kardemummakryddat vetebröd bakat som tunnbröd fyllt med grädde och mandelmassa. Tanken är vad jag har förstått att den ska täcka "behovet av att ta en semla i farten". Så tänkte dock inte vi som wrapmodellen till trots dukade upp kaffet i finporslin. Vad tyckte vi då om denna upphottade traditionalitet? Alla var överens om att den inte i någon mån, i varken känsla eller smak, gick att jämföra med en vanlig semla. Är det däremot just en Semmelwrap man är sugen på så var det flera i sällskapet som tyckte den var trevlig. Vetedeg som tunnbröd tyckte inte jag passade alls, men mycket mer mandelmassa i wrapen hade kanske förlåtit det. Tösse, bättre kan ni ;)




Märten fick också lite semmelwrap, men föredrog ben.


//Helene


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0