Små saker som underlättar

Igår handlade vi två bra grejer till lillherrn som kommer underlätta vår vardag. Det ena är en napphållare. Nappar försvinner och hade vi hundra så tror jag inte ens det varit tillräckligt. Den här hållaren sätter man fast i hans kläder och sen sitter nappen där, oavsett hur många gånger han spottar ut den. Inga fler nappar på golvet alltså. Den andra saken som införskaffades är nappflaska och ersättningspulver från Semper. Mina 60 premiärblandade milliliter står för närvarande på avsvalning i köket och det ska bli spännande att se vad han tycker om det.  Fick tips på BVC om att blanda en hel flaska på morgonen och sedan använda under dagen för att slippa blanda många gånger. Låter smidigt. Hoppas T låter sig väl smaka. 




Något annat jag skulle införskaffa om det fanns (finns det?) är någon form av lösning för att hålla strumpor bättre på plats på små fötter. Tror det skulle bli en storsäljare. Lösningen är kanske att invänta större fötter.




//Helene



Kommentarer
Anonym

Prova att köpa strumpor på polarn och pyret, de är höga och "stretchiga" i skaftet, och sitter därmed lite bättre kvar😊 finns i flera fina färger! De satt i iallafall kvar lite längre på min son!

Svar: Tack för tipset, ska testas! //Helene
froknarnafalun.blogg.se

2015-10-06 @ 16:24:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0