Körsbärsblom

Det är helg mina vänner! Fantastiskt! Jag har faktiskt varit lite trött i veckan för att en viss liten tomtenisse velat annat än att sova på småtimmarna så helg är himmelriket just nu. Efter jobbet åkte jag in till Kungsan och mötte upp hela gänget, T, M och Snuffan, för att njuta av knoppande körsbärsblom. Det är lätt att bli nykär i livet av vårljuset, blommorna och alla glada människor där. Undrar hur många facebookstatusar i minuten som postas från Kungsan den här tiden på året? :) Vi promenerade sakta med solen i ryggen bland uteserveringarna mot Odenplan och tog sedan bussen därifrån hem. Nu har T fått laxgryta och snart kommer M hem från affären med tacos och rosa skumsvampar, och när T har somnat ska vi streama ikapp Springfloden. 

Fredagseftermiddag i kungsan

Två underbara saker i en bild -Snuffan och körsbärsblommor

Var förresten på HLR-kurs inriktad mot barn i måndags kväll. Jag ser risker i T:s tillvaro precis hela tiden och efter att ha gått kursen vet jag vad jag ska göra om det värsta händer, innan kände jag mig  handfallen rent praktiskt även om jag teoretiskt hade koll. Superbra kurs, rekommenderas till alla som har små barn i sin omgivning. 


//H



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0