Lakritsfestivalen

Sista helgen som arbetande är inledd, nästa helg har jag gått på föräldraledighet. Jag ska njuta av varje dag på min föräldraledighet, det kommer inte igen och det är underbart att få ägna så mycket tid åt T. Det har varit fantastiskt kul att jobba sedan i januari  och jag ser fram emot mer jobb i september. Men allt har sin tid och snart blir det T till hundra procent.

Idag var vi på lakritsfestivalen vid Globen. Vi var flitiga besökare där förr om åren och nu var vi åter efter ett par års paus. Det är fler som upptäckt lakritsfestivalen sedan vi var där sist, såklart eftersom det är ett trevligt arrangemang. Lakrits är ju så gott, min favorit är danska choklad- och salmiakdragerade praliner, synd att man blir mätt så fort, haha. Eller Lakritsfabrikens supersalta... mmm. Vår egen, och festivalens sötaste lilla pralin, satt tryggt i bärselen hos M och sov i hela två timmar medan vi gick bananas på tryfflar och lakritspastiller. Efteråt tänkte vi åka in till stan och luncha men det var så tråkigt väder så vi åkte hem istället. Nu ligger en mätt och belåten T och sover middag på min axel och M tittar på fotboll, lugn och skön eftermiddag.


De här pralinerna är så fint upplagda att det nästan är roligare att titta på dem än att äta dem.





//Helene



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0