Karlskronas längsta tunga?

Västkusten byttes mot ostkusten och ett dygn i Karlskrona varefter vi styrde hem till vårt röda hus och vår oklippta gräsmatta. Planteringarna hade klarat sig, krassen blommade och till rabatterna lockas numera fjärilar och humlor av rosa rudbeckior som slagit ut under vår bortavaro. Att även spenaten gått i blom borde jag räknat med, den skulle skördats innan vi åkte. Nybörjarfel.

Imorse överraskade jag M med pannkakor till frukost, inspirerad av hotellet vi bodde på i Karlskrona. Därefter har trädgården fått sig ett välbehövligt postsemester-lyft. Har dock ännu ej bestämt mig för om jag ska kassera spenaten som gått i blom. Borde det inte gå att repa av bladen från plantorna och äta dem?

Semesterfrukost


Krassen innan rensning...

...och efter


Hittade en och annan frösådd juvel bland kryddorna.


Från det ena till det andra bjuder jag på en bild på brorsans Doris som kan ha Karlskronas längsta tunga. 


//Helene



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0