Kappkap

Efter några dagars julfirande med familjen gjorde vi som så många andra i norrort -åkte till Täby C. Bilköerna var långa dit men vi hittade parkering direkt. Hittade en marinblå kappa i ull och tror den kommer bli en trotjänare lång tid framöver, snygg och perfekt enkel var den. Hade egentligen bespetsat mig på en i fuskpäls på Tiger men väl där såg jag att den var i akryl så jag avstod. Försöker vara noga med materialen och hitta bra kläder i naturmaterial som inte sliter så mycket på miljö och människor. Inte lätt! Alla kläder borde ha ett lättillgängligt och pedagogiskt hållbarhetsbetyg som gör det enkelt för konsumenten att ta ansvar.





Vi har haft en toppenjul. Märten myste på uppesittarkvällen.

Tack för streamingtips Emelie, ska kolla skam. I höst har vi sett "midnattssol" på kvällarna när T somnat, och vi har även börjat streama serien på trean om det övergivna hotellet i Norrland (hmm.. glömt vad den heter). Bra båda två tycker jag.

Nu ligger T och sover och jag ska sätta mig och lösa korsord, en av dagens bästa stunder!

//H



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0