Sniffar hyacinter

T är sedan lång tid tillbaka helt galen i knappar av alla de slag men det är först idag han på allvar upptäckt lampknapparna här hemma. På morgonen har han sprungit mellan hall, kök och vardagsrum och tänt, släckt, tänt, släckt. Vi uppmuntrar det beteendet och hoppas det flyttar fokus från hushållsapparater som blir dyra att ersätta efter överdos av en ettårings nyfikna och långa små fingrar.

Igår var vi till Täby C för julklappshandling. Vi hämtade en katalog från leksaksaffären och dessutom hann jag med att uppdatera min garderob med baskläder från Filippa K och en figurnära hundtandsmönstrad klänning från Mango. Just Mango är en uppstickare, har inte gett dem en chans förut men de har en del bra på kavaj- och klänningssidan. Ska testas framöver!

Läser om hyacinter hos Emelie och även här sniffades det hyacint vid frukostbordet imorse. Det är så underbart, man får bara inte nog! Jag köpte tre knoppade på växtförsäljningen förra helgen och nu har de börjat slå ut. Måste köpa ännu fler.

Nu ligger den lilla knappfantasten och sover och jag ska dricka kaffe.

//H



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0