Nästan som på spa

Imorse satt jag åter i den obekväma svarta skinnsoffan hos Folktandvården på Tulegatan. Två år sedan senast. Tandläkarbesök påminner om barndomens kvartsamtal, den oproportionerliga oron innan, följt av beröm när det väl är skarpt läge. Men säg den oro man inte kan minska med tankens kraft. Idag tänkte jag på en bloggare jag läst om (minns ej vilken) som börjat boka tandläkartider istället för spabehandlingar då hon menade att ett besök hos tandis fick henne att känna sig minst lika fräsch. Riktigt där kommer ni aldrig se mig, men jag kände mig ändå uppiggad av tanken när jag gick in på Tulegatan imorse. Det var dock liiiiiite trevligare att gå på Sturebadet förra helgen. Men bara lite. 


Hungrig pyjamasnisse imorse.


//Helene



Kommentarer
Karin Bergström

När ungarna var små och nattsömnen sällan blev obruten, somnade jag hos tandläkaren, men jag har riktigt dåligt med smärtsensorer i munnen, så det kan vara en förklaring. Men visst blir man fräschare särskilt om det är tandhygienisten som har varit i farten. Mosterkramar!

Svar: Åh vad skönt att kunna somna hos tandläkaren. Och visst blir man fräschare, och skönt att ha det avklarat efteråt.
froknarnafalun.blogg.se

2016-02-23 @ 13:00:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0