Nu säger jag tack och hej...

...till föräldraledigheten för den här gången. På måndag ska det bli kul att jobba igen! Det har varit fantastiskt att vara föräldraledig och jag tycker inte man kan vara nog tacksam för föräldraförsäkringen och för all proffsig vård och kompetens man får från samhällets sida när man skaffar barn. Det är imponerande och min känsla har den här första småbarnstiden varit att det alltid finns hjälp att få, i stort och i smått. Då lilleman fyller fyra månader får han nu börja äta lite vanlig mat så jag köpte en burk päronpuré på Hemköp idag. Egentligen vill jag ge honom nu nu nu, men eftersom det är stort att äta första gången tänker jag vänta till ikväll då far i huset är hemma. Då ska vi sitta redo med kryddmått och kamera.

Det får bli korta promenader i den här kylan. En halvtimme åt gången passar både lilleman och Snuffan. Jag får träna av mig överskottsenergin på gymmet sen.

Snuffan fattar förvånande bra att T:s leksaker inte är hennes, med små bakslag ibland.

Ljus med kaneldoft och tulpaner, och så kardemummakaffe. En härlig blandning mellan jul och vår.


//Helene


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0