Officiellt gudmor

Nu har vi landat hemma efter semester, dop och konfirmation. T har redan varit i kyrkan många gånger och vi utnyttjar kyrkans öppnis flitigt här hemma, kyrkan har uppenbart fått en större plats i vårt liv på sistone. 

Sedan i lördags är C döpt och jag har officiellt fått ett gudbarn, det är stort. Dopet var vackert med trevligt och gott dopfika efteråt. Intrycken i kyrkan gjorde både C och T trötta så de låg och sov sött bredvid varandra i ett angränsande rum medan vi umgicks. Jag tog en bild på dem där de låg och sov i sina vagnar, den ska jag visa dem när de är tonåringar och sitter uppe till sent på nätterna och spelar tv-spel och det är obegripligt att de var så små en gång i tiden.

Vad har hänt hemma då? Ja, irisarna har slagit ut, smultronen under plommonträdet har snart mognat och så har vi fått en torkvinda i inflyttningspresent av M:s föräldrar. Den ska upp snarast, jag kan inte vänta på att hänga tvätten utomhus, och när jag tar in den igen ska jag andas in djupt och känna doften av frisk luft och ren tvätt, underbart!

fick en rolig hammare av Emelies fina mamma som tyckte att han också skulle ha någon present när C fick så många. Så snällt av henne, och gissa om den blev populär.


Och här är min lunch idag. Hur snygg blir inte omeletten med nonstick-panna?! Ja, jag får väl säga att vår nya stekpanna är oslagbart lätt att använda även om jag tänkt mig en klassisk i gjutjärn. Men vad innehåller beläggningen? Vill veta mer om det.


//Helene



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0