Rum för barn

Idag tog jag med T till Rum för barn på Kulturhuset. Jag skulle beskriva det som ett stort öppnis, eller för den delen ett lyxigt bibliotek, med massor med skrymslen, vrår, aktiviteter och böcker för barn i alla åldrar. T kröp först och jag hängde på så gott jag kunde bland sjörövarskepp, havsmiljöer och stjärnhimlar. Både T och jag älskade det och rekommenderar det varmt till alla barnfamiljer. Det är öppet för alla, helt gratis och bra organiserat med matplatser, skötrum och nyckelskåp för värdeförvaring. Efteråt mötte vi upp en vän till mig. T var så trött så han somnade så fort vi satte oss med varsin kaffe på ett fik i Gallerian. Vi pratade trädgård och jag fick många bra tips på marktäckare. Nu bär det av hemåt. M är på AW hela kvällenså jag, T och Märta ska sätta oss ute och känna doften av sommarkväll. Han har sovit i ett par timmar nu så jag tror det blir en sen kväll för T.


T visar vägen ut ur sjörövarskeppet.

Stora fina kryp- och gåytor


Inget krångel och grävande långt ned i handväskan efter mynt  -här var det bara att ta en nyckel.

Högst upp, på våning 4, ligger Rum för barn.


//Helene


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0