underBARA BABY

I helgen var vi på underBARA BABY-mässan i Frihamnen, en barnmässa som riktar sig till barn upp till tre år. T fick leksaker och en ballong, dansa med Junibacken, bada bollhav med andra bebisar och äta mosad banan med björnbär i. Han var nöjd. Att ha småbarn är tidvis lite av en konsumtionsfest och det märktes inte minst på mässan att många vill kapitalisera på småbarnsföräldrar. Det svider i miljönerven att tänka på hur mycket prylar som produceras och säljs och sedan inte används längre än några månader. Heja andrahandsmarknaden tycker jag, vi måste bli bättre på att köpa begagnade grejer till T. Och varför inte till oss själva.


Här är lilla koalan och jag vid bollhavet. Jag hade lätt velat slänga mig där bland bollarna bredvid honom, men tror det passade bäst såhär.


Populärt med ballonger 🎈


//H



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0