Dop och födelsedagar

Vilka hektiska dagar och det bara fortsätter ... 

I fredags fyllde A år och vi firade honom här hemma. Han fick ett presentkort på en klocka som han önskat sig. Vi hann även med öppnis och date med mammaligan. På kvällen var det bara att packa då vi tidigt skulle åka till Stockholm för dop på lördagen. 

Lördagen var vi uppe med tuppen och precis påväg ut ur Falun då bilen började haka och motorlampan tändes. Panik på den! Efter att ha gråtit en skvätt, ringt och väkt upp hela familjen i Falun så fick vi låna en annan bil och iväg. Stress! Åkte till fel kyrka i Stockholm ... Stress igen! Kom fram till dopet 15 min innan det började. På med folkdräkten och 3 djupa andetag. Usch vilken start på dagen. Resten blev dock mycket trevligare med ett vackert dop för min gudson T. Höll på att börja gråta av stolthet när jag fick gå in först i kyrkan med honom. Läste även en förbön och höll honom under stora delar av dopet. När jag står därframne så ser jag även min underbara familj. Min lilla son i famnen på sin underbara pappa. Tittar storögt på allt i kyrkan. Tårögt deluxe igen. Efteråt blev det en efterlängtad smörgåstårta och fika. T fick massa sandlådeleksaker från oss som jag hoppas han kommer gilla. Var roligt att hinna prata med Helene och Martin och träffa deras underbara familjer. Ett extra hej till Helenes moster som är en trogen bloggläsare här! 

Efter dopfikat åkte vi till Uppsala där vi skulle bo på hotell. Vi bodde på hotell Linne. Jättegulligt mindre hotell intill Linneträdgården. Personalen var så fantastiska. Vi fick bla upp en spjälsäng gratis och de var så tillmötesgående. Så där myste vi på rummet med mat och godis på kvällen. Casper skötte sig exemplariskt under hela dagen och somnade söt vid kl 20. Då passade jag på att ta ett skumbad. Tänk snart har vi badkar hemma oxå ...

På söndagen fick vi njuta av en god hotellfrukost innan vi begav oss hem till Falun. Köpte blommor till mamma och Janne som tack för lånet av bilen. De hade även fixat felet på våran bil när vi var borta <3 


Trött och slut var vi på söndagskvällen. Tog dock en promenad med grannen och deras hund runt gruvan. Mycket trevligt och piggare blev man av den friska luften. 


Igår fyllde jag år! 29 år. Känns bra faktiskt. Är så nöjd med mitt liv och känner att jag befinner mig på rätt plats med rätt personer omkring mig. Min familj är fantastisk och jag älskar dem! Casper gav mig sovmorgon till 09.30! Vi var nog ganska trötta båda två efter helgen. Sedan begav vi oss till mamma/mormor som bjöd på tårta och presenter. Fick produkter från lush samt en stavmixer deluxe version som jag önskat mig (till att göra bland annat smothies och barnmat). 
Väl hemma kom A hem från jobbet med de största rosorna jag sett! Och ett presentkort på klippning, också vad jag önskat mig :) 


Nu ska jag kicka igång dagen :) fullt upp den här veckan!

//Em 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0