Knoppiga vita syrener

Här i Åkersberga är sommarvärmen dov, jag skyddar T så gott det går från lunchsolen med skugga och en vit filt i vagnen. Snuffan väljer att inta passagerarutrymmet då hon blir trött av värmen, medan jag själv passar på att släppa ut håret och hoppas på att få det solblekt. Jag har mörknat någon nyans på sistone men tror att det kommer att ordna sig efter en solig sommar. Har aldrig provat att färga eller tona håret och hoppas kunna fortsätta vara naturligt blond även i framtiden.

Tack och lov är vi alla friska från helgens förkylning, men jag dras fortfarande med nedsatt luktsinne, trots obefintlig nästäppa. Konstigt? Verkligen sämsta tänkbara tid för luktsinnesreducerande åkommor nu när syrenerna är som vackrast, häggen blommar och det doftar nyklippt gräs i var och varannan trädgård. Nu ska jag och T till öppnis!

Njuter av syrener när jag går med snuffan bland trädgårdarna. Min favorit är vita syrener.

Och här tillbringar snuffan sommardagen!


//Helene



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0