Slagit läger i nya huset

Vid tiotiden igår förmiddag fick vi nycklarna till huset och därefter gick lassen mellan Selstore och vårt nya boende. Vi fick hjälp av mina svärföräldrar och M:s bror med flytt och barnpassning, guld. Huset är möjligen ännu finare nu än jag minns det från visningen i december. Det känns surrealistiskt att det är våra pallkragar, våra syréner och vår gräsmatta. Det är en typ av ansvar jag aldrig tagit tidigare så utvecklingspotentialen är enorm. Det är motiverande. Dagarna är över då värme fanns som luft. Nu är det så att säga vi som håller liv i lägerelden. Hisnande.

Första natten i huset sov jag som en prinsessa. Klockan 03.30 körde en taxi in på gården och hämtade far i huset för några dagars konferens, jag och min lilla prins får tillbringa första dagarna som villaägare på egen hand. Vi är redo för villaliv!


Min och T:s frukost. Mjukost är toppen när osthyveln ligger nedpackad. Och varmt vatten får duga istället för kaffe, är godare än det låter. Det känns som att jag är på läger!


Ligger osthyveln här någonstans kanske? Här är i alla fall vår sysselsättning för dagen. M sorterade upp lådorna i respektive rum så det är bara att packa upp, tacksamt. Han är ett under i organisation och ordning.


//Helene



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0