Blir det åka av i världspolitiken nu?

Snöstorm, horribla köer på E18 och Trumps vinst på andra sidan Atlanten får det att kännas motigt idag. Jag packade ihop mig tidigt från jobbet och kom hem redan vid tvåtiden, allt för att undvika kollektivtrafikkaoset i rusningstid. Väl hemma gick vi ut hela familjen, skottade, byggde snölyktor och åkte pulka. T tycker om att vara ute men tar inte så mycket initiativ själv, tror han känner sig instängd och lite begränsad i alla tjocka vinterkläder, så vi gick in efter en halvtimme, tände brasa och jag satte mig med datorn och jobbade. Så himla underbart att vara hemma. Nu stannar jag hemma till det värsta snöovädret lagt sig och trafiken fungerar igen.

Många är förvånade över Trumps vinst. Jag kan se två förklaringar till utfallet. Den ena är att Trump är man. Den andra är att han fått många arga människor i utanförskap att rösta, ilska är en stark kraft som lätt kan locka folk ur sofforna och gå och rösta i ren protest.

Många minus idag alltså. Men plusen då?

+ Min familj
+ Jag drömmer mig till sommaren till Bonde söker fru
+ Ska ta ett varmt bad när T somnat

//Helene



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0