Panikade till däckbytet

Novemberstockholm kändes som en kall, blöt och lite smutsig disktrasa igår. Idag knastrar den isblandade snö som fått ligga kvar under fötterna då termometern i köket visade på -1. Gjorde som alla andra och spontanpanikade iväg till däckbytaren igårikväll efter väderleksrapporten men fick åka hem med oförrättat ärende efter en halvtimmes köande då de stängde. Otroligt oplanerat att jag inte fixade det för ett par veckor sedan innan rushen, men jag har stoppat huvudet i sanden. Någon som välkomnar snön med glädje är T, som rullar snöbollar med M i trädgården. En stor snögubbe pryder numera framsidan, jag misstänker dock att M haft ett större ansvar i det projektet än vad T haft. Idag väntar en sista dags jobb innan långhelg. Och om jag ska ha en enda plan under helgen, en enda, vad är det då? Att byta däck!

Viktigt att planera in roliga saker i novembermörkret. Idag drömmer jag mig till exempel tillbaka till min och M:s långa, varma och mysiga middag på Gondolen i fredags. Jag är dålig på att laga kött så äter det sällan hemma (vilket ju är bra, då kött ur ett miljöperspektiv verkligen bör ses som en lyxråvara för utvalda tillfällen och inget man äter till vardags). Desto godare med kött och rödvin på restaurang!

Shotta på i ingefära Emelie och krya på er. Lägg gärna upp receptet här!

//Helene



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0