Pre-advent

Snacka om fredagsmys igår. Fick lite sovmorgon. Tog en lugn förmiddag. Efter lunch mötte vi upp en mamma-vän och hennes barn och tog en promenad. Sedan in på ica och handlade fika och sedan playdate i deras nya hus! Som råkar ligga 5 minuter från oss. Jippy! Barnen lekte, vi pratade och fikade. Drack Mobergs glögg, och åt saffranssemlor. Efter en hel eftermiddag traskade jag och Casper hemåt. Väl hemma lyckade vi till det med thaimat.

Idag blev det en loppis, promenad, storkok med barnmat lite träning och god mat. Såg på så mycket bättre men inte bästa avsnittet. Nu har jag landat i sängen och laddar för advent imorgon som är full med roliga saker.

Julpyntat har vi gjort här i veckan. Julklappar har börjat inhandlas. Jultomte är ordnad till jul!

Reminder till mig själv och andra: mamma-vännen hade massor med gudomligt gott doftande Doftljus. Jag dissade dessa under graviditeten då jag höll på att kräkas av tanken på ett Doftljus. Nu vill jag ha massor! Så för dem som undrar vad de ska köpa till mig i julklapp *tips tips*

Natti! Hur firas advent hos er imorgon? //Em



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0