Tällberg

Det är över en vecka sedan vi var i Tällberg så dags för en recension. Jag är lite trött idag då jag var på släktträff igår.

Jag och Andreas brukar åka till tällberg en gång per år tillsammans. Vi har valt att bo på Åkerblads.

Den här gången fick vi bo i en liten stuga. Vi hade ett spa paket där det ingick spa, 50 minuters spabehandling, 4 rätters middag, frukost och lunch.

Spat är ganska nytt vid omklädningsrummet, och där man får behandlingarna. Annars är det två bubbelpooler och en större pool. Spat i övrigt är inte så stort men mysigt.
Behandlingen (aroma massage) var gudomlig och jag somnade nästan.
Maten är helt fantastisk. Rummen är fräscha och personliga. Personalen är fantastiska. Miljön är oslagbar med dalaidyllen.
Frukosten hade kunnat utökas men en lunch innan man åker därifrån är verkligen ett vinnande koncept. Jag rekommenderar verkligen folk att åka hit. Par som vänner. Kanske framförallt par. Hotellet har en romantisk känsla.

Kolla utsikten när man tar en kaffe.

Plus
Personalen
Miljön
Rent och fräscht
Behandlingen
Maten

Minus:
Litet spa
Liten frukost *fanns lax men ingen Nutella.

Åkerblads får 4.5/5.

Den här gången var väldigt speciell då vi valde att förlova oss där.

//Em



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0