Mot Slussen

Fredag! Jag har packat ihop mig från jobbet och ska på dejt med M som jag ska möta upp mig vid Slussen. Det blir middag med utsikt över Stockholm, vi ska bland annat diskutera semesterplaner.

Usch och fy för tandläkarbesök Emelie, jag minns mina egna äventyr som vore de igår. Lugnande tror jag är finfint om man tycker det är obehagligt, efter några milliliter dormicum brukar jag själv känna att det hela är fullt ut hanterbart. Eller brukar, tack och lov har jag inte dragit ut fler än en visdomstand. Dock tror jag man ska vara lite observant på priset och ta in offerter från olika utförare, har hört om överpriser inom tandvården, även Folktandvården, som i alla fall jag hade lite större förtroende för. Tror själv att min utdragning blev onödigt dyr i förhållande till rekommenderade priser. Å andra sidan gör man större insatser hos tandis så sällan (förhoppningsvis) så det kanske inte spelar så stor roll så länge man går till någon man känner sig trygg med.

Även jag har haft en trött vecka. Är Fröknarna Falun på väg in i någon sorts novemberdvala tro? Neeeej, det tror jag inte. På helgschemat står lövkrattning, böcker, matlagning och så ska jag ta igen massor med tid med T. Vad händer i Falun i helgen?

Hade ett gammalt presentkort på bokhandeln som kom till användning idag. Hittade såååå spännande böcker, ser fram emot att sätta mig med dessa framför brasan i helgen.

//Helene



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0