Rökt paprikapulver

Idag laddar vi för allmänningsdag i villaområdet. Solen skiner och T sover, förutsättningarna är alltså goda för en lyckad arbetsdag. Igår var det desto sämre med sömnen för T då han slog något slags rekord i sambanhållen vaken tid. Vid sju på morgonen slog han upp sina pigga små ögon och sedan sov han ingenting förrän klockan åtta på kvällen efter en långdragen nattning. Ärligt talat behöver man naparna på dagen som förälder också, det är sköna pauser att bara vara. Vi var alla trötta igår kväll när allt lugnat sig. Jag hade lagat gulaschgryta och vi satt ned i lugn och ro med middag och vin medan T snusade i sin vagn. På tal om gulaschen måste jag tipsa om RÖKT PAPRIKAPULVER. Så gott! Jag hade en halv burk i grytan och det var verkligen inte för mycket. Nästa gång ska jag pimpa den med öl i buljongen också. Det kommer bli topp.

Märten och Ester trivdes framför brasan.

//H



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0