Trädgården vinteredo

T har busat runt med en burk persilja ikväll, när han lyckats skruva av locket och strössla nacklockarna fulla med mörkgröna små blad avbröt vi kryddglädjen och inledde nattningsproceduren. Nu har han gått och lagt sig, jag har städat upp och ett lugn har lagt sig över huset. Det har varit fullt upp idag då vi gjort vinter i trädgården. Klippt ned växter, krattat löv, vinterplanterat lavendeln, ställt in utemöbler. Utan ovärderlig hjälp från svärföräldrarna hade vi inte blivit klara idag.

Glömde säga det viktigaste Emelie -min erfarenhet av tandutdragning är fullt odramatisk. Det gjorde inte ont (det kändes inte) och jag hade oroat mig helt i onödan. Och så skönt att få det gjort!

//H



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0