Besök av farfar i sommarväder

En härlig sovmorgon började dagen med. Sov så gott att A kom upp och väckte mig. Lite förmiddagsbestyr och lunch. Sedan drog jag ner till vårt ICA här i området för lite handling. Typ bästa affären (tyvärr för dyrt att storhandla där tycker jag).
Väl hemma kom farfar på besök. Vi tog en långpromenad i sommarvädret som var idag. Fikade efteråt på uteplatsen. Hade bakat äppelpaj av grannens äpplen. Mums!
Efter att farfar åkt hem drog jag ner till Friskis för ett pass. Lyckades göra ngn konstig rörelse (överansträngning) så nu har jag ont i ena ljumsken.
Middagen stod på bordet när jag kom hem. Lyxigt! Imorgon är det fredag och jobbhelg för A. Dock har jag och småkillarna lite andra planer på g.

Dagens fot. Lite mindre blå idag. Känns dock. Aj ...men nej inget brutet (min och A's bedömning).

Plus:
Sovmorgon
Vädret
Att vi hunnit vara ute mkt
Att A har varit ledig
Kul att träna
Kul med besök av farfar

Minus:
Varför är det så dyrt på ICA jämfört med typ Willys? :(
Skadad i fot och ljumske, kroppen känns klen ibland efter graviditeten.
Vår grannkommun har stor brist på behöriga lärare. Jag sympatiserar med lärare. De förtjänar så mycket mer!

//Em



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0