Generation drickaback

Snart fyller jag 30 och visst märks det att det finns lite erfarenhet i bagaget. Jag har utbildat mig och jobbat i ett antal år, barn, äger mitt boende, har trädgårdsplaner och så läser jag DI med intresse. Men jag har nog aldrig känt mig så mogen i livet som när jag fick förklara för expediten, en ung man på knappa 20, på Hemköp i Hornstull vad en drickaback är för något. Han la huvudet på sned och försökte förstå mig. "Jaha, en sån där röd? I plast? I så fall får jag kolla på våra lager." Efter en lång stund kom kan tillbaka ned två tomma plastlådor designade för att rymma smala colaflaskor. 22,50 sa han att han skulle ha per tom låda. Då förstod jag vad kärnan i problemet var. HAN VET INTE VAD EN DRICKABACK ÄR FÖR NÅGOT. Jag har helt missat att de slutat säljas i flertalet butiker. Ålder ger erfarenhet och här kändes bara ett tiotal år mycket.

Det fick bli PET-flaskor.

//Helene



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0