Tankar till de närmast drabbade

Vi tänkte gå på trädgårdsmässan i helgen men en kombination av fredagens terrordåd och M:s långdragna förkylning fick oss att stanna hemma. Händelser som fredagens slår blint och är svåra att skydda sig emot, samtidigt var den väntad med tanke på den våg av terror och fanatism som vi ser i omvärlden.  Det drabbar många och det är sorgligt, jag tänker på de skadade och döda med anhöriga, det hade kunnat drabba vem som helst. 


Nej, det blev en hemmahelg. Har rensat ogräs, klippt gamla syrenkvistar och förhört mig om hur man odlar potatis. Har inte bestämt mig för vilken sort det blir ännu men det lutar åt mandel som är en klar favorit. Här nedan är förresten receptet på min söndagsförmiddag. Kolla in boken Emelie och Andreas, riktigt bra och kanske ännu bättre om man jobbar inom vården.

och spana in denna söta lilla snigeln! T är som bekant inne på det där med sniglar för tillfället och vad kommer på posten?! En snigel som Emelies mamma Lena virkat till honom! Så söt och vi blev så glada allihop 💙 

//Helene



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0