Två veckors föräldraledigt

Idag tog vi oss ut i pulkabacken på eftermiddagen när jag kommit hem. Har köpt en stor pulka där T får plats i knäet, vi tycker det är lika kul att åka som han. Efter den här veckan väntar två veckors föräldraledighet då T ska skolas in på dagis. När jag ringde förskolan idag för att höra mig för om rutinerna svarade en förskolelärare när jag presenterat mig "jaha vad trevligt, är det T:s mamma som ringer", som om hon väntat på T. Det kändes bra och personligt och hon gav intryck av att genuint se fram emot att lära känna just T. När vi var på besök inför förskolevalet fastnade vi för låg personalomsättning och att pedagogerna uttryckte glädje över att gå till jobbet. Då ska nog T trivas där också. 



Bjöd på dadeltryfglar när grannarna kom över på fika igår. Så goda! Åt upp de sista till Farmen ikväll, måste göra fler inom kort.


//H



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

froknarnafalun.blogg.se

Emelie och Helene, bloggar om det mesta!

RSS 2.0